Hírek

Sikeres Ifjúsági Tűzoltótábor Fehérvárcsurgón

2021-08-23 12:33:37

Az idei évben már a 6. alkalommal rendezte meg augusztus elején Fehérvárcsurgó Önkéntes Tűzoltó Egyesület a nyári tűzolttótábort 26 gyermek részvételével

1.nap: - Az ismerkedésé volt. A tábor megnyitása után megismerkedtek a gyerekek egymással , a szertárral, és benne található eszközökkel. Volt szerelési gyakorlat is ,délután a parkban található tónál szereltünk.

2.nap: - Kirándulás volt. Utaztunk autóbusszal, vonattal, hajóval. Cél a Balaton volt. Balatonfüredig vonatoztunk majd áthajóztunk Tihanyba.  Felkapaszkodtunk az Apátságig, ott megpihentünk, ebédeltünk majd visszaindultunk a kikötőbe, ahol ismét hajókáztunk egy kicsit. Füreden fagyiztunk egyet és kacsákat etettünk . Visszaindultunk s kicsit fáradtan ülve a vonaton megbeszélgettük a napi történéseket.

3.nap: - Mentős bajtársak látogattak el hozzánk. Bemutatták a mentőautóban megtalálható felszereléseket, eszközöket. Volt amit a gyerekek ki is próbálhattak. Munkájukról kérdezték őket a gyerekek, a mentősök feltett kérdésekre is szívesen válaszoltak. Délelőtt még kísérleteztek egy kicsit és kipróbálhatták milyen tüzet oltani porral oltóval.  Délután ismét a parkban található tónál volt szerelési gyakorlat.

4.nap: - Ismét kirándultunk egyet. Ellátogatunk Székesfehérvárra a Tűzoltóságra. Megmutatták nekünk a különböző szereket. A gépjárművekben található felszereléseket, meséltek a munkájukról is.  Megnéztük a Tűzoltómúzeumot , ahol a régi korok felszereléseit láthattuk kiállítva . A gyermeki kíváncsiság, itt is előjött és volt kérdésük bőven. Délután megebédeltünk, fagyiztunk egyet, majd egy kis séta után buszraszáltunk és hazautaztunk.

5.nap: - A számonkérésé volt.  Csapatversenyt rendeztünk, volt szerelési gyakorlat, kérdések a héten tanultakból, szerismeret. Kiválóan teljesítettek a gyerekek, nagyon ügyesen végrehajtották a feladatokat. Meglepivel is készültünk, füstgéppel szimuláltuk, hogy milyen az mikor egy épületben füst van, milyenek a látásiviszonyok. Először meglepődtek, de nagyon ügyesen megtalálták a tárgyakat miket ki kellett hozniuk.  Az aznapi ebédet bográcsban készítettük el. Majd eljött a táborzárás pillanata. A gyerekek sok új ismerettel, élménnyel gazdagodva vettek búcsút egymástól.

Tőlünk úgy köszöntek el, hogy jöhetünk jövőre is!?

Ígérem rajtunk nem múlik!

Köszönjük az anyagi támogatást a Fehérvárcsurgó-i Önkormányzatnak és a Fejér Megyei Tűzoltó Szövetségnek!

Köszönöm az idejét és energiáját mindenkinek, aki részt vett a tábor lebonyolításában és hozzájárult a sikeréhez!!

Remélem jövőre ismét találkozunk!!